Soms is het gewoon even wat veel, alles bij elkaar. Voor mij ook als mens, moeder, dochter, zus, vrouw, vriendin, collega, trainer, coach… Wat een rollen heb je toch allemaal en als je dan ook nog hoogsensitieve kinderen hebt; tja dan is het soms OOK gewoon wat veel. Ook voor mij… Want weet je: ik ben ook maar een mens.

En juist als ik het heel druk heb bouw ik rust in. Verplicht ik mezelf om een uur te mediteren, of te ontspannen en gewoon alleen te zitten en naar muziek te luisteren, waar ik bij en rustig van word, wat me energie geeft.
Ik ga dan juist letten op de dingen waar ik dankbaar voor ben en wat me energie geeft. 
Terwijl ik het ook zoooo goed ken om maar door te razen en te blijven rennen. Dat is wat ik altijd deed en soms nog doe als ik niet goed op mezelf let en vooral veel voor anderen aan het rennen ben. En begrijp me iet verkeerd; dat doe ik met alle liefde, alleen weet ik dat wanneer ik maar blijf rennen ik ook doodmoe op mijn doel aankom of halverwege ergens omval. Ziek word, hoofdpijn krijg en ga zo maar even door.

Ik hoor het echt heel vaak: maar jij bent nooit ziek, je doet ZOVEEL en toch sta je nog gewoon hier ook nog gezellig thee te drinken en sociaal te doen. HOE doe jij dat??!! 

Mijn antwoord is dus altijd: ik zorg heel goed voor mezelf. 

En dat vinden mensen heel raar als ik dat zeg. Want dat is egocentrisch, asociaal en ga zo maar door. En toch is dat echt niet zo, pas als ik slecht voor mezelf zorg is dat asociaal want dan krijgt iedereen een veel minder leuke versie van jou.

En ja, daar moet je wel wat voor doen. Bijvoorbeeld: 3x achterelkaar om negen uur naar bed en hou dat drie dagen vol, want het is wetenschappelijk bewezen dat je daarna weer meer gelukt ervaart.

Hoe goed kun je niksen en op te laden. Weet je waar jij van oplaad? Dus bij deze een mooie oefening voor jou, omdat ik het jou ook zo gun om even te niksen! En vind je vijf minuten te lang, zet je timer dan op 2 minuten en doe echt even niks. Voel maar eens wat er met je lijf gebeurd, hoe moe je eigenlijk bent, of dat je misschien ergens pijn hebt, of dat je misschien wel heel onrustig wordt… 

Dat hoort er allemaal bij! Dat is ook fijn om te weten toch? En als je er last van hebt, ga dan gewoon met je aandacht naar je ademhaling. Focus op je adem en adem 6 tellen in houd 6 tellen vast en adem 6 tellen uit en houd weer 6 tellen vast. Of begin met vier, dat kan ook. 

Niks doen is ook iets doen, namelijk: NIKS!

Klik hier om het spraak bestand te openen.

22 tot 29 september 2019

7 DAGEN
ONLINE COACHING

INSPIRATIE
HERKENNING&BEGRIP =

SAMEN OPLOSSEN

Voor jou en je hoog sensitieve kind

You have Successfully Subscribed!