Maar wat kan ik dan doen?! Ik weet niet wat ik kan doen om te ontladen, op te laden, weer goed in mijn vel te zitten…

Die vraag krijg vaak, bij deze een gouden tip:

Maak een lijstje van dingen waar je blij van wordt. Gewoon een A4 en schrijf daar 10 dingen op die je leuk vind om te doen en energie geven. Schrijf 7 dingen op die je alleen kunt doen en 5 dingen op die je met je kids samen kunt doen maar wel goed zijn voor jou. Oh dat zijn er dan 12 he, die je opschrijft.

Dan hoef je, als je even niet zo lekker gaat, alleen maar te kiezen van je lijstje wat je kunt doen om je weer fijn te voelen. Hang hem op de koelkast – prikbord – voorhoofd, I don’t care, maar ergens zichtbaar en ga het doen.

Kies gewoon het eerste wat op je lijstje staat als je last heb van keuze stress. Niet nadenken gewoon gaan doen. Ook super handig voor je kinderen om te leren dat ze altijd een keuze hebben.

Make a list <3
Do it <3
Learn more: <3

Heb je hem nog niet?
Bestel hier het boek intense emoties

Heb ik een hoogsensitief kind?

Lijkt je kind opeens verlegen als je binnenkomt op een feestje terwijl jij weet dat het niet zo is? Is je kind superbraaf op school maar ontploft het als het thuiskomt? Is elke ochtend een struggle om je kind op tijd op school te krijgen?

Misschien is jouw kind dan hoogsensitief, net zoals 1 op de 5 kinderen. En net zoals veel ondernemers, topsporters, artiesten en CEO’s.

Doe de test en ontdek binnen 5 minuten hoe sensitief jouw kind is:

Doe de test